Noin kahden ja puolen viikon korjaamolla seisomisen jälkeen bussi näyttää ja tuntuu taas lähestulkoon uudenveroiselta, vaikka sillä on jo ajettu 710 000 km. Huollon aikana korjaamolla on vaihdettu monia uusia osia, paranneltu vanhaa ja tällä tavoin pyritty lisäämään toimintavarmuutta. Lisäksi pesulla ja ruostevaurioiden korjauksella on erityisesti ulkoasuun kaunistava vaikutus.
Torstaina 20. tammikuuta oli varattu aika katsastukseen, kun kaikki tiedossa olevat viat ja korjausta vaativat kohteet oli käyty korjaamolla läpi. Lyhyehkön koeajon jälkeen ajoin bussin katsastukseen ja siitä selvisimme hyväksytysti läpi - ilman huomautuksiakaan ja jopa kehujen kanssa. Nimittäin kuulin, kun varsinainen tarkastaja pyysi muitakin paikalla olleita katsastushenkilöitä katsomaan, kuinka on vanhassa Scaniassa hyvät jarrut.
On siis kannattanut tehdä se remontti silloin, kun bussia on tätä käyttötarkoitusta varten rakennettu, noin 3 vuotta sitten, kun edelleen saa kehuja ja on turvalliset jarrut. Nyt tekniikan osalta bussi alkaa olla valmis seuraavaa reissua varten, kiitos Herralle hyvin sujuneista korjaustöistä.
Vielä on käytännön asioita kuitenkin järjestettävänä, ennenkuin päästään lähtemään. Alustavan suunnitelman mukaan lähtö on helmikuun loppupuolella, tavoitteena päästä aloittamaan tämän vuoden ensimmäinen aktiomatka bussilla maaliskuun 1. viikon aikana. Näiden lähtövalmistelujen ja suunnitelmien puolesta saamme rukoilla, että Herra johtaa ja siunaa ne tahtonsa mukaan, parhaalla mahdollisella tavalla.